BAKAR

Go morron på er där ute! Här vaknar man av att mannen tänder brasan o springer ut och hämtar stickor!
Så då kan inte jag somna om utan ska snart köra igång här lite.
-5* är det här nu,tur vi börja mata fåglarna när vi hit kom.
 Kan bara meddela att årets första "DOMHERRE"kom till huset igår o åt!
Så snart kommer snön då.För det har man alltid hört att kommer han då är det snö på gång...
I eftermiddag ska det komma lite besök,så då ska här bakas sockerkaka.
Fått efter min mamma en liten tunn receptbok från RUMFORD,det gamla bakpulvsmärket från förr!
Jag har ju gått och blivit så nostalgisk om allt sånt där de sista åren.
Det är åldern säger en del,det stämmer nog bra det!
Nu ska ni få receptet av mig o bilden på hur den ska se ut!
Hahahaha,inte alltid det stämmer bara så ni vet!




















Jag bara ÄLSKAR detta recept,...I ORDINÄR UGNSVÄRME...



Ha det riktigt gött nu.....Gunilla



Kommentarer
Postat av: Frida

Den sockerkakan såg smarrig ut :)

2010-11-07 @ 19:04:45
URL: http://friiiidas.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Du den ÄR det oxå Frida! kramis

2010-11-09 @ 10:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0