11 NOVEMBER

HEJ!



Idag är en jobbig dag,kan bli så ibland med sjuke o allt som hör därtill...

Ville ju bara berätta om hur min snygga lampa som jag visa bild på igår,kom till mitt hem!

Vi var på väg i somras med min systers familj  till Vadstena för att kolla i affärer!
Stannade i Motala lite på vägen dit,hittade snart denna affären som lampan stod i! Min syster sa till mej att den "Stod det verkligen Gunilla på".

Tyckte den va jättesnygg men lite dyr,nästan 11oo!  Jag fick erbjudandet att vi kunde åka förbi på hemvägen men tackade snällt nej!

Bara det att efter nån månad hade gått så gick jag o tänkte på den där snygga lampan.
Min minsta systerdotter frågade jag, hon kom ihåg affärens namn,så jag ringde dit och trodde väl att det skulle ordna sig, det var bara att den va SÅLD!!!
Inte alls konstigt men snopen blev jag och fick låång näsa...

Då började allt sökande,efterlysning på blocket,facebook,jag involverade många personer i detta ska ni veta.
Ringde danska nätbutiker, hahahaha förstod inte vad dom sa, fick maila dom mendom hade inte mer svar utan att jag kunde kolla lite med olika ställen. 

Fick mailsvar av en nätbutik i Danmark att dom ej fanns kvar i produktion heller.

 Då var jag ju tvungen att ge upp!!
 
Min syster sa att hon skulle bara
kolla i lite affärer i Göteborg när dom skulle dit,en sista gång!
 
DOM ringer upp mej på telefon o säger att min svåger hade tyckt han kände igen den (Tur att gubbarna följer med lite på såna här turer) när han gick förbi nån indisk affär i GÖTEBORG!!

Jag blev så glad bara en sak som var fel sa syrran...Priset!
Den kostade nästan 1800 där, men var faktiskt 10% på den så fick den till bra pris ändå! 

Man kan ju undra varför jag gnällde så på priset i första affären,hade jag klippt till då hade det ju aldrig blivit denna historia.
Kan väl hoppas att mina nära o kära kan berätta detta vidare,så blir lampan värd mycket!

Så min syster hade med sej den på hotellrummet, de kånka och bar på den.Hon vågade inte lämna den i bilen fast den stod på ett hotellgarage.
Vet ni nån som är glad för denna lampan o historian runt omkring den...
Så den ska stå här hemma över vintern,
sen så åker den med till stugan nästa vår för jag vill ha nytta av den hela året.



Ha en trevlig fortsättning på denna torsdag,

lämna jättegärna en liten kråka om ni vill!


Kramar Gunilla




Kommentarer
Postat av: Syster

Hahahaha ja det är en riktig rolig historia att minnas åt! Ja så tråkigt med dessa sjukdomar. Nu undrar jag vad i hela fridens det är du har på bilden?

2010-11-11 @ 20:14:49
Postat av: Therese

Hej Hej!! Mår du inte bra?

Jaa denna lampan ja......Tur du fick den till slut..

Kram på dig!!

2010-11-11 @ 20:35:07
Postat av: Gunilla

Hahahaha,ja syster yster visst är det nåt att minnas! En del av en blomma (toppen)som jag fick i måndags av jobbarkompisarna,tyckte den va så fin med sina färger...

2010-11-11 @ 20:57:28
Postat av: Gunilla

Hej Tess! Nja vart lite besvärligt med maggen!Jaa vilken tur jag hade som blev ägare till den till slut!Nu ska jag kolla på Ola Rapace om en stund...Kramis

2010-11-11 @ 20:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0